waarbenik.dan - Reisverslag uit Bilthoven, Nederland van Maarten Brink - WaarBenJij.nu waarbenik.dan - Reisverslag uit Bilthoven, Nederland van Maarten Brink - WaarBenJij.nu

waarbenik.dan

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

05 Juli 2005 | Nederland, Bilthoven

Wie de atlas wil pakken om te zien waar ik zit op welke dag, hieronder 't schema.

8 juli: leg je vinger op A'dam en zoek ten zuiden van die stad Schiphol op. Laat je vinger langzaam richting het zuiden afzakken en zorg ervoor dat je 9 en 10 juli je vinger op Rio ligt.
11 juli: Vertrek vanuit Rio de Janeiro. Zoek iets ten westen São Paulo op en dan ga je in een rechte lijn naar beneden tot je bij de kust bent; daar ligt Parati.
12 juli: nog steeds in Parati, in de avond naar São Paulo, om daar 't vliegtuig te pakken naar Foz.
13 juli: Foz de Iguaçu, deze kun je terugvinden bij het drielandenpunt van Brazilië, Paraguay en Argentinië. Deze inderdaad, want het zijn tientallen watervallen.
14 en 15 juli vlieg ik ergens boven het westen van Brazilië. Eerst weer terug naar São Paulo (geen idee of we daar iets gaan doen) en de volgende dag door naar de stad Cuiaba. Cuiaba ligt iets ten noordwesten van São Paulo.
16 en 17 juli ben ik in de Pantanal (overigens 15 juli in de avond waarschijnlijk ook). De Pantanal is een uitgestrekt natuurgebied dat begint iets ten zuiden van Cuiaba. De zeventiende vertekken we 's avonds weer naar São Paulo.
18 juli: een hele lange vlucht. Vanuit São Paulo naar Brasilia, de hoofdstad dat centraal in Brazilië ligt op ca. 1/3 van de lijn São Paulo-Belém (één rechte lijn naar boven). Daar stap ik over en vlieg ik naar Manaus (ten westen van Belém ligt de Amazonedelta, volg de Amazone en je komt in Manaus).
19 en 20 juli vaar ik over de Amazone. In de avond vertekt het vliegtuig vanuit Manaus naar Recife, alwaar we de nachtbus pakken. Recife! Zoek het meest oostelijke puntje van Brazilië en daar vind je ongetwijfeld de plaatsnaam Recife staan.
21, 22 en 23 juli vertoef ik in Olinda, dit is een voormaligr Hollandse kolonie iets te noorden van Recife.
24, 25 en 26 juli verblijf ik in Lençois, is inderdaad niet vinden in jullie atlas. Stadje is te vinden ten westen van Salvador de Bahia. Daar vind je ongetwijfeld de tekst Chapada Diamantina. Daar dus.
27, 28 en 29 juli ben ik te vinden in Salvador de Bahia. Zie op het kaartje een gebied iets ten oosten van Salvador, ook wel oceaan genoemd, waarschijnlijk zoek ik daar wat verkoeling.
30 juli: vliegveld van Salvador de Bahia, om... Ach, laat maar.

Groet,
Maarten

  • 05 Juli 2005 - 19:07

    Bert:

    Leuke foto's

  • 06 Juli 2005 - 07:27

    Jolies:

    Okee dan geef ik nu ook even een reactie hier haha leuke gedaan zo ... en een hele goede reis en geniet ervan xxx jolies

  • 06 Juli 2005 - 10:09

    Jerney:

    Haai Maart,
    KLinkt als een hoop vliegen maar wel erg leuk. Hoop dat je daar beter weer hebt dan wij hier. Ik kijk al weer uit naar de volgende episode...
    groetjes Jerney

  • 06 Juli 2005 - 21:07

    Oetse:

    Hee maarten! leuke site en veel plezier! Iedereen heeft het over foto's maar waar staan die?

  • 07 Juli 2005 - 06:54

    Hanneke:

    Spannend Maarten en hopelijk heb je tijd om ons op de hoogte te houden.
    Heel veel plezier en veilig terug komen!

  • 07 Juli 2005 - 16:18

    Johan:

    Dus je gaat Brazilië onveilig maken? Nou zoals hierboven te lezen is, weten we dus precies waar je bent. Heel veel plezier daar joh, en geniet ervan. Je hebt het verdiend, deze vakantie!

    Gr. Johan

  • 07 Juli 2005 - 17:38

    Iris:

    Leuk zeg zo`n site. Nou ik ga je op de voet volgen! Heel veel plezier!

  • 08 Juli 2005 - 16:36

    Wilma:

    Hey hey!!

    Loop je daar nu helemaal alleen op Schiphol:(
    T duurt nu gelukkig niet lang meer voor je eindelijk aan je reis kan beginnen!
    En wel heel trug komen he, kan je niet missen hoor;)
    =xxx=
    Willetje

  • 08 Juli 2005 - 20:24

    Jolies:

    Hoi hoi waarschijnlijk als je dit leest ben je net aangekomen op je eerste bestemming dus ik dacht even een berichtje achter laten!! Heb je een goede reis gehad geen vertragingen enzo??? Nou heel veel plezier met het verder reizen en alles zien ... geniet ervan xxx jolies !!! (en we willen allen gebeurtenissen horen he ;):P)

  • 10 Juli 2005 - 09:49

    Angela:

    Hoi Maarten, hoe is je reis geweest? Wel een beetje aan ons gedacht in het vliegtuig? Van het zijn Rob en ik niet uitgeweest, we hadden n verjaardag en zijn druk bezig in het huis. Het begint aardig op te schieten, zo lijkt het. Maar er moet nog een hoop gedaan worden. Wel schandalig hoor dat je nog niet langs bent geweest! Komt nog wel toch? Geniet van je mooie reis en gelukkig is het nog lang niet voorbij. Groetjes Angela.

  • 11 Juli 2005 - 06:29

    Elly:

    He maarten, je moet wel een beetje je site bijhouden..............(grapje natuurlijk,je weet het zegt eh schrift.

  • 11 Juli 2005 - 10:15

    Joyce:

    He Maartje, alles goed?
    Ik heb nog een vraag m.b.t. tot dossier 743589... nee grappie hoor. Ga jij maar lekker van je vakantie genieten.
    Ik moet je nog wel mijn excuses aanbieden... de sleutel van het pand die wij al weken kwijt zijn, lag bij Evie in der wandelwagen. Het spijt Evie heel erg.
    Hele fijne tijd daar, geniet van al het "moois" en wij zullen al je ervaringen blijven volgen.
    Groetjes,

  • 11 Juli 2005 - 13:38

    Dennis:

    Nou ik had eigenlijk ook nog wel een vraag over dossier 743589, het schijnt dat, ach laat ook maar. Heb je al een mooie braziliaan aan de haak geslagen, euh ik bedoel natuurlijk een braziliaanse ofschoon nou ja laat maar, dat leg ik je terugkomst nog wel even haarfijn uit. Kijk het mooie van zo'n site is wel dat je verhaaltjes van jou kunt lezen, ik ben benieuwd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Reisverslagenblog van mij

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 99322

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 31 December 2080

Overige

13 Februari 2024 - 05 Maart 2024

Thailand & Laos met m’n Japan-vrienden

29 Oktober 2022 - 19 November 2022

Pura Vida!

07 Oktober 2018 - 21 Oktober 2018

Zeg Konnichi wa tegen Japan

09 September 2016 - 26 September 2016

Terug naar zuidelijk Afrika

10 December 2013 - 25 December 2013

Bijtanken tussen de rijstvelden en vulkanen

30 November 2013 - 07 December 2013

Het Sprookje van Duizend-en-één nacht

28 Maart 2013 - 12 April 2013

Als de zon niet naar mij toekomt...!

06 September 2011 - 29 September 2011

Mzungu in Oost-Afrika

01 September 2009 - 25 September 2009

Cape Town to Vic Falls

18 April 2008 - 27 April 2008

SCOTLAND!

17 Januari 2008 - 30 Januari 2008

Op vakantie tussen de bejaarden

17 Oktober 2006 - 23 Oktober 2006

"Uitrusten" in Nepal

07 Oktober 2006 - 16 Oktober 2006

Spiritualiteit en hoogte(ziekte;-))

29 September 2006 - 06 Oktober 2006

Muren en pandaberen

17 Augustus 2006 - 19 Augustus 2006

Weekendje Kontich

08 Juli 2005 - 31 Juli 2005

Boa Viagem a o Pais Maravilha!

17 September 1980 - 30 Maart 2004

Verleden

Landen bezocht: