Teruggekomen van een ijskoude douche - Reisverslag uit Guarulhos, Brazilië van Maarten Brink - WaarBenJij.nu Teruggekomen van een ijskoude douche - Reisverslag uit Guarulhos, Brazilië van Maarten Brink - WaarBenJij.nu

Teruggekomen van een ijskoude douche

Door: Maarten (de vakantieganger himself)

Blijf op de hoogte en volg Maarten

19 Juli 2005 | Brazilië, Guarulhos

Inderdaad lieve mensen,

Manaus ligt in een heel ander gebied dan waar het poppetje op staat. Onze reis verloopt helaas niet vlekkelos. Guarulhos is de luchthaven van een voorstad van Sao Paulo. We hadden vanochtend al moeten vliegen met de VARIG, maar voor de 2e keer tijdens onze reis was de vlucht overboekt. Vandaar dat we vanavond vliegen (nu 7 uur plaatselijke tijd).

Waar ik gebleven was... O ja, Foz. Ik heb afgelopen woensdag echt iets leuks meegemaakt. We gingen met de gehele groep naar een vogelpark in de buurt van de watervallen van Foz do Iguacu. Echt prachtige vogels en hele intelligente papegaai. De voornamelijk Argentijnse toeristen hadden ze woordjes als 'ola' geleerd. Tuurlijk heb ik daar 5 minuten voor een kooi gestaan om die vogels Utreg te laten zeggen. Helaas niet op camera en ik stond zelf al bij een andere kooi, maar ik hoorde toch echt duidelijk (en ik heb getuigen) een papegaai U-trek zeggen. Onze groep lag natuurlijk helemaal dubbel.
Het zevental dat de vlucht met heli over de watervallen wilde maken is toen een halfuur eerder vertrokken. Ik ook dus. Mensen, wat is dat gaaf!! Maar ook kort. Die watervallen zijn echt immens. Jullie moeten die film zien en de foto's natuurlijk. Helaas heeft deze pc ook al geen USB-port dus die foto's zet ik er later op.
Met de gehele groep zijn we daarna per trein (electrische kar met een bak allemaal stoeltjes erop, dus een trein;-)) naar de rivier gereden, waarna we in een grote speedboot zijn gestapt om de watervallen van dichtbij te bekijken. Ook dat was supergaaf. Je vaart daar eerst een 4tal kilometers door ongerepte natuur en dan zie je in één keer achter een rotspartij een gedeelte van de watervallen (je moet 't eigenlijk zelf zien, om te zien hoe indrukwekkend ze zijn). Na een aantal ijskoude douches zijn we teruggevaren en hebben we te voet een aantal catwalks afgelopen aan de Braziliaanse kant van de watervallen.
Op donderdag hebben we de Argentijnse kant van de watervallen bekeken en die zijn nog mooier. Je kan daar tot in de Garganto del Diablo lopen over catwalks. De Garganto del Diablo (duivelskeel) is de plek waar het meeste kubieke water naar beneden stort. Je wordt er wel kletsnat, maar dat had ik er wel voor over om een paar mooie plaatjes te filmen en te fotograferen. Aan het eind van de middag zijn we teruggekeerd naar het vliegveld van Foz om de nacht door te brengen in Sao Paulo.

Die avond werd de finale van Copa Libertadores gespeeld tussen Sao Paulo en Atletico Paranaense (4-0 voor Sao Paolo). Deze copa is te vergelijken met de Champions League. Dus veel nachtrust hebben we niet gehad. Veel vuurwerk en claxons. Later begrepen we dat de hooligans van Sao Paulo voor veel rotzooi in de stad hebben gezorgd.

Voor zover de avonturen in Foz. Over een paar minuten gaan we inchecken voor de vlucht naar Manaus (nu wel ja;)).

Inmiddels hebben we de Pantanal al bezocht, maar daar is de tijd veels te kort voor om jullie te berichten, want dat was echt prachtig!! En dan ook het ongevalletje van mij;-). Valt best mee hoor, maar...

Da's voor later!!

Gegroet!

  • 19 Juli 2005 - 05:51

    Dennis:

    Klinkt weer allemaal helemaal top, je zal je wel doordvervelen wanneer je weer terug bent. Maarre hoe zit dat nu met dat ongeluk, het heeft toch niet met die braziliaanse vrouwen te maken he?

  • 19 Juli 2005 - 07:03

    H88:

    Ik was heel even bang dat jouw gloednieuwe camera een andere eigenaar had gekregen!

    Afgaande op jouw wilde verhalen, denk ik dat je niet meer terug komt, toch?

    Enne hoe zit het met de meiden?

  • 19 Juli 2005 - 09:58

    Jeroen:

    Ongeluk, zal inderdaad wel vrouwen zijn ! Heb je vandaag mij bezocht Vos of was het Foz. Na ja man het ziet er naar uit dat je het super naar je zin hebt. Keep up the good Spirit !!

  • 19 Juli 2005 - 10:50

    Deez:

    helemaal te gek maarten, vooral die papegaai!! :D echt cool! ben blij dat je het zo naar je zin hebt. wij vertrekken vannacht, maar ik zal daar ook zeker mn mail tjekken voor jou avonturen!! luv ya xkx

  • 19 Juli 2005 - 21:54

    Martin:

    Super dat je je daar zo vermaakt. Maar wanneer krijgen we je "natuurfoto's" of "actiefoto's van Maarten met Homo Sapiens Lekker Dingus Brazilianicus" nou eens te zien??

  • 19 Juli 2005 - 22:26

    Hanneke:

    Lekker zeg, ga ik dus vlot door naar dit bericht om eindelijk te lezen over jouw 'ongeluk'....
    Hou je me nog langer in spanning!
    Kijk even naar het tijdstip waarop ik hier nieuwsgierig zit te zijn.
    Hoe kom ik on godsnaam nog in slaap????

  • 20 Juli 2005 - 06:33

    Elly:

    Maarten, geweldig dat je het zo naar je zin hebt!) En het ongeval bewaar je zeker voor het laatst? (Je kan het in iedergeval nog navertellen......)

  • 20 Juli 2005 - 06:33

    Jolies:

    hoi hoi ... het klinkt allemaal steeds leuker en het word volgens mij ook steeds meer de reis om nooit meer te vergeten !!!! Ben benieuwd naar je video en foto's !! Geniet ervan ..en niet nog meer 'onlukjes' krijgen he ;!!! xxx

  • 20 Juli 2005 - 08:24

    Iris:

    Tjongejonge...ik ben even een paar dagen niet op internet en ik loop meteen dagen achter met je reisverslag. Klinkt allemaal erg goed. Ben benieuwd naar je video (staat die vogel die U-trek zegt daar ook op??)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Reisverslagenblog van mij

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 99414

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 31 December 2080

Overige

13 Februari 2024 - 05 Maart 2024

Thailand & Laos met m’n Japan-vrienden

29 Oktober 2022 - 19 November 2022

Pura Vida!

07 Oktober 2018 - 21 Oktober 2018

Zeg Konnichi wa tegen Japan

09 September 2016 - 26 September 2016

Terug naar zuidelijk Afrika

10 December 2013 - 25 December 2013

Bijtanken tussen de rijstvelden en vulkanen

30 November 2013 - 07 December 2013

Het Sprookje van Duizend-en-één nacht

28 Maart 2013 - 12 April 2013

Als de zon niet naar mij toekomt...!

06 September 2011 - 29 September 2011

Mzungu in Oost-Afrika

01 September 2009 - 25 September 2009

Cape Town to Vic Falls

18 April 2008 - 27 April 2008

SCOTLAND!

17 Januari 2008 - 30 Januari 2008

Op vakantie tussen de bejaarden

17 Oktober 2006 - 23 Oktober 2006

"Uitrusten" in Nepal

07 Oktober 2006 - 16 Oktober 2006

Spiritualiteit en hoogte(ziekte;-))

29 September 2006 - 06 Oktober 2006

Muren en pandaberen

17 Augustus 2006 - 19 Augustus 2006

Weekendje Kontich

08 Juli 2005 - 31 Juli 2005

Boa Viagem a o Pais Maravilha!

17 September 1980 - 30 Maart 2004

Verleden

Landen bezocht: