Happy Diwali - Reisverslag uit New Delhi, India van Maarten Brink - WaarBenJij.nu Happy Diwali - Reisverslag uit New Delhi, India van Maarten Brink - WaarBenJij.nu

Happy Diwali

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

21 Oktober 2006 | India, New Delhi

Hallo lieve mensen,

De terugreis is eindelijk begonnen. We hebben nu meer dan zes uur de tijd in de tax-free-zone op de luchthaven van New Delhi. De tax-free-zone is liefst (schat ik) 1800 vierkante meter groot:S.
Ik verlang ontzettend veel naar huis, ben de bureaucratie (lees: corruptie) hier zat. Om half 2 vannacht vertrekken we naar Wenen.
Maar ik moet natuurlijk wel even het Indiase vlaggetje voor mijn profiel ophalen.

Gisteravond hebben we Kathmandu in een tropische onweersbui meegemaakt. De bedoeling was uiteten te gaan, maar in een mum van tijd stond de gehele stad blank en was veel verlichting uitgevallen door tientallen blikseminslagen. In ons hotel viel de verlichting net toen terugkwam uit het restaurant op het dak. Het uiteten gaan is daarom ook niet doorgegaan. Vervolgens begon het trappenhuis vergelijkenissen te tonen met de watervallen van Iguacu, daarom heb ik eerst alles op m'n bed heb gezet. Toen de hefstigste buien verdwenen waren zijn we met een select gezelschap naar een tent gegaan waar wij, mijn vaste groep, wel vaker gegeten hadden. Helaas door een persoonlijk leed van een van onze groepsleden ook de avond figuurlijk in het water gevallen.
Vanochtend hebben wij een afscheidsontbijt gehouden. Stephanie had nog veel plannen gisteravond, maar die gingen dus niet door. Een plan heeft ze daarom vanochtend wel door kunnen zetten. Omdat onze Belgische vrienden besloten hebben te gaan trouwen had ze al taart geregeld. De meesten van de groep wisten dit nog niet, Cees, Ina en ik al wel en Stephanie dus ook;).

Om 2 uur hebben we ons hotel verlaten. Onderweg bleek dat 2 van de 18 tickets op de verkeerde naam stonden. Dat kon nog een heel probleem opleveren. Gelukkig was de security check van de baggage strenger en uitgebreider dan die van de tickets en middels een groepscheck is het allemaal, godzijdank, goed verlopen voor de 2 'slachtoffers'. De vlucht met Nepal Airways verliep zonder problemen. Vanuit de lucht hadden we prachtig zicht op tropische onweersbuien, en dan zijn ze wel erg mooi.

En nu, nu ga ik aftellen tot ik thuis ben; thuis bij de mensen die ik lief heb. Goh, wat ben ik toch emotioneel, maar het is wel zo!

Allemaal een dikke kus!
Groetjes,
Maarten

P.S. Op dit moment is het Diwali-festival in alle hindoe-landen aan de gang. Dit is een soort lichtfeest en dan branden ontzettend veel kaarsjes. New Delhi was vanuit de lucht dan ook ontzettend verlicht. Leek net kerst.

O ja, tot morgen!!

• 21 Oktober 2006 - 16:44

Hieronymus:

..... 120
    119

.....

• 21 Oktober 2006 - 16:50

Maaike:

Nou Maarten, heel veel succes aftellen! Naar je eigen bed, joepie.
    xxx Maaike

• 21 Oktober 2006 - 17:16

Johan:

Nog even kerel, dan ben je weer thuis... Kan me voorstellen dat je weer graag thuis wilt zijn

K zie je snel!

• 21 Oktober 2006 - 19:32

Eva:

goeie terugreis!

• 22 Oktober 2006 - 08:26

Stefan:

Dag maarten hoop dat je toch een goede reis gehad hebt.

• 23 Oktober 2006 - 06:57

Cas:

Welkom thuis Maarten

• 23 Oktober 2006 - 14:04

Joyce:

He Maartje, wat kan je toch ongelovelijk goed en leuk schrijven. Ik heb ook dit keer met veel plezier je reisverslagen gelezen, echt top.

Goede reis en geniet van de mensen die je lief hebt.

• 23 Oktober 2006 - 15:20

Theo En Wilma:

We hebben je reisverslag helemaal doorgelezen en moeten je complimenteren met de manier waarop je de reis, maar vooral ook de sfeer waarin deze reis is gemaakt hebt weergegeven.Bedankt voor je gezelschap tijdens de afgelopen weken en het ga je goed.
    Groeten van Theo en Wilma (reisgenoten)

• 25 Oktober 2006 - 19:07

Cees En Ina:

Je hebt een schitterend verslag gemaakt. Het was net of we er zelf bij waren. De mooie foto's van jouw sturen we snel door.
    Groeten van Cees en Ina

• 26 Oktober 2006 - 16:54

Raymond:

Hehe gaaf feest he ;)... Wij hebben het in Maleisie niet echt mee gekregen omdat wij op een eiland zaten, maar uit verhalen moest het een gaaf feest zijn :)...

Enne welkom thuis he :D

• 31 Oktober 2006 - 16:53

Wim:

prima verslagen Maarten. Ik heb genoten en de pagina`s voor mijn eigen geheugen maar even geprint. Bedankt !

• 11 November 2006 - 23:55

Marieke:

Nou maarten ik heb ze uitgeprint en ga ze eens rustig lezen, op de bank
    kus Miek