Paradijs? Of is het toch Noord-Korea? - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Maarten Brink - WaarBenJij.nu Paradijs? Of is het toch Noord-Korea? - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Maarten Brink - WaarBenJij.nu

Paradijs? Of is het toch Noord-Korea?

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

13 Juli 2005 | Brazilië, Brasilia

Heej moet je luisteren,

Ik ben weer een 1000 km verplaatst in de tussentijd. Het weer is momenteel fantastisch (gelukkig was die ene middag in Rio effies K************). Met de groep hebben we besloten dat het de rest van de vakantie mooi weer blijft.

Wat ik in mijn vorige verhaal nog wilde vertellen is dat we zondagavond met 8 man de taxi hebben gepakt. Helemaal aan de andere kant van Rio, ergens een wijk dat Lapa heette. We gingen daarheen om een Sambabar te bezoeken, maar helaas waren de Sambabarretjes allemaal dicht. Onze taxichauffeur sprak zeer gebrekkig Engels en liet ons weten dat hij Ayrton Senna was, althans zo reed ie wel. Ongelooflijk hard dwars door de stad. Was wel nodig ook, want de wijken rond Lapa (de rosse buurt) waren Favelas. Niet echt prettig dus. Moet eerlijk zeggen dat we tot nu toe geen problemen gehad hebben met de bevolking, eerder is het een behulpzaam volk en best wel humoristisch ondanks dat we ze voor geen meter kunnen verstaan, maar lichaamstaal zegt ook veel.

Ja, i.d.d. "Heej moet je luisteren", dat is de zin waar onze superreisleider mee begint. Constant als ie met die zin begint ligt de hele groep in een deuk. Alleen maar lof voor Michiel. Hij weet ontzettend veel, regelt ontzettend veel en is zeer sociaal. Hij wilde een interactieve vakantie, iedereen moet dus meedenken. Aan het eind van de rit wil hij een quiz houden, maar iedereen is al bang dat ik win. Samen met nog 2 anderen heb ik me goed ingelezen. Dat wordt wel gewaardeerd.

Maandagmiddag hebben we HELAAS Rio verlaten. Via prachtige wegen door een zeer groen paradijselijk landschap zijn we naar Parati gereden. Parati (in het Portugees betekent Para voor en ti jou) is een oud koloniaal stadje. Daar hebben we in de avond op een terrasje wat (te veel) gedronken. Ben erachter gekomen dat er nogal een verschil in gradaties qua rumpercentage in de caipirinhas zitten; ja ik had een kater. Gelukkig had ons hotel een zwembad dus die kater heb ik er heerlijk uitgezwommen.

Jammergenoeg moesten we dus gistermiddag al onze pousada (=klein hotel) in Parati verlaten om s avonds na een flinke busreis en vlucht van ca. 800 km in Foz de Iguacu aan te komen. Komen we hier half 1 vannacht aan, bleken dus allerlei communicatiefouten geweest. We zitten dus momenteel in een hotel waar zelfs een Noordkoreaanse hotelhouder van zou schrikken. Gelukkig is het maar voor 2 nachtjes.

Vandaag en dat is voor mij dus 13 juli zijn we naar het Parque Nacional do Iguacu geweest, voor de watervallen natuurlijk...

Verdorie tijd is bijna op. Morgen zal ik vanuit Sao Paulo uitgebreider vertellen over dit superland.

Ik ga nu even eten... onbeperkt eten dus, want dat is typisch Braziliaans. En met een dansshow erbij.

Het gaat jullie goed (en net zoals met mij!), groetjes Maarten

  • 13 Juli 2005 - 22:02

    Hanneke:

    Zal ik dan als eerste reageren op dit relaas?
    Het klinkt gevaarlijk gezellig die vakantie en dat gezelschap van je.
    De kater weer helemaal over?
    Tuurlijk blijft het nu mooi weer, helemaal mee eens.
    Geniet van alle indrukken en de groetjes van je kleine, grote vriend Joey die zijn eerste wiebeltand er uit gewiebeld heeft!
    Groetjes en ik kijk uit naar je volgende epistel.
    hanneke.

  • 14 Juli 2005 - 05:56

    Dennis:

    Goedemorgen, ik moet je nageven, de verhalen die je schrijft zijn errug leuk om te lezen. Het is alleen wel weer jammer dat ik er op zo'n manier achter moet komen dat je in Brazil weer gelijk naar de rosse buurt bent gegaan. Ben je al in een ton, neehee niet onze Ton maar een houten ton de watervallen afgesjeesd, nee, is wel aanrader hoor. Geniet nog maar en zie uit naar je volgende bericht.

  • 14 Juli 2005 - 06:22

    Marijke:

    Maarten, je bent je beroep misgelopen. Ik vind dat je maar journalist moet orden. Fantastich leuk hoor

  • 14 Juli 2005 - 06:35

    Mireille:

    Hoi Maarten, erg leuk om je verslagen te lezen en dat je aan het genieten bent! Toppie...

    Groetjes, Mireille

  • 14 Juli 2005 - 07:00

    Elly:

    He maarten, je maakt ons allemaal jaloers hier op de werkvloer! Iedereen zijn je verhalen aan het lezen, dus de werkpoductiviteit.........

    Maar het is wel super om je verhalen te lezen!!

  • 14 Juli 2005 - 07:01

    Barry:

    He Maarten,

    Goed om te lezen dat je je vermaakt daar...je reisverhalen worden stukgelezen hier.


    PS: kun je die superieure Brasil-kennis van je niet gebruiken om die 21-jarige dames voor je te winnen ?

  • 14 Juli 2005 - 07:08

    Martin:

    Maarten, kerel,

    Zo te zien vermaak je je daar kostelijk. Je hebt er lang naar toe gewerkt/geleefd en het is je gegund. Ben erg benieuwd naar de foto's!!
    Wees voorzichtig voor de vallende kokosnoten en tot over een paar weken.

    Groeten,

  • 14 Juli 2005 - 07:09

    Ylva:

    Geweldig weer! Ik ga weer echt zonder enig spoortje jaloezie aan het werk nu..

    Maarre, met z'n 8-en in één taxi?!

  • 14 Juli 2005 - 20:40

    Jolies:

    Hoi hoi ... je verhalen zijn idd leuk om te lezen en je verteld ze leuk ...klinkt echt leuk daar en als ik het zo hoor heb je een goede keus gemaakt om daar een keer heen te gaan !!! Geniet ervan en ik wacht je avonturen weer af ... xxx jolies

  • 14 Juli 2005 - 21:15

    Dezy:

    wie zijn al die namen bij de reacties?? allemaal noout van gehoord. wilde dat je weer hier was. geniet dubbel, ook voor mij. leuk he trouwens zo'n 'groepsgevoel' met mensen die je pas net kent?! ik hou van je taart, xxxxxxxxxxx

  • 15 Juli 2005 - 11:36

    Jeroen:

    Zuipen en naar de rosse buurt. Gaat de goede kant op :S haha zie je snel maat !

  • 15 Juli 2005 - 18:35

    Dennie:

    Ey maartuh

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin leuk om steeds zo je verhalen te lezen veel plezier nog
    daar

  • 16 Juli 2005 - 11:44

    Johan:

    Zo Brink, het gaat goed daar zo te lezen. En ja hoor, je bent net op vakantie en begint weer lekker te zuipen;). Nou gelijk heb je, een echte vakantie heb je maar 1 keer per jaar en daar moet je volop van genieten:).
    Tot het volgend verslag maar weer!

    Gr. Johan

    PS:
    Laatst in PES4 wereldkampioen geworden op 6-sterren moeilijk-
    heidsgraad. In een zinderende finale won ik (na verlenging) met 3-2 van ..... Brazilie

  • 17 Juli 2005 - 17:21

    Angela:

    Hoi Maarten, zo te lezen heb jij echt een top vakantie!
    Bert zei al: straks neemt hij een meisje mee..nou ik ben benieuwd ;-). Maar anders heb je hier in Bilthoven een heleboel vriendinnetjes.
    Heb je al n beetje n kleurtje gekregen?
    Wij gaan as zondag Turkey opzoeken. Veel plezier verder en ik bezoek je site zeker. Groetjes ook van Robert. xx Angela.

  • 17 Juli 2005 - 17:55

    Raymond:

    Hey hier ben ik ook weer ffies... zo te horen verveel je je geen moment ;)... da's ook de bedoeling he van zo'n vakantie ;), maar nogmaal heel veel plezier verders enne tot snel.

    Groetjes Raymond

  • 17 Juli 2005 - 21:47

    Willetje:

    Fijn te horen dat je t zo naar je zin hebt:D!
    K hoor vast nog meer als je eenmaal weer trug bent;)
    Liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Reisverslagenblog van mij

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 99664

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 31 December 2080

Overige

13 Februari 2024 - 05 Maart 2024

Thailand & Laos met m’n Japan-vrienden

29 Oktober 2022 - 19 November 2022

Pura Vida!

07 Oktober 2018 - 21 Oktober 2018

Zeg Konnichi wa tegen Japan

09 September 2016 - 26 September 2016

Terug naar zuidelijk Afrika

10 December 2013 - 25 December 2013

Bijtanken tussen de rijstvelden en vulkanen

30 November 2013 - 07 December 2013

Het Sprookje van Duizend-en-één nacht

28 Maart 2013 - 12 April 2013

Als de zon niet naar mij toekomt...!

06 September 2011 - 29 September 2011

Mzungu in Oost-Afrika

01 September 2009 - 25 September 2009

Cape Town to Vic Falls

18 April 2008 - 27 April 2008

SCOTLAND!

17 Januari 2008 - 30 Januari 2008

Op vakantie tussen de bejaarden

17 Oktober 2006 - 23 Oktober 2006

"Uitrusten" in Nepal

07 Oktober 2006 - 16 Oktober 2006

Spiritualiteit en hoogte(ziekte;-))

29 September 2006 - 06 Oktober 2006

Muren en pandaberen

17 Augustus 2006 - 19 Augustus 2006

Weekendje Kontich

08 Juli 2005 - 31 Juli 2005

Boa Viagem a o Pais Maravilha!

17 September 1980 - 30 Maart 2004

Verleden

Landen bezocht: