Mzungu vanuit Oost Afrika - Reisverslag uit Kayonza, Rwanda van Maarten Brink - WaarBenJij.nu Mzungu vanuit Oost Afrika - Reisverslag uit Kayonza, Rwanda van Maarten Brink - WaarBenJij.nu

Mzungu vanuit Oost Afrika

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

22 September 2011 | Rwanda, Kayonza

Jambo vanuit prachtig Rwanda.
Helaas is het door allerlei omstandigheden nog niet gelukt om een bericht te plaatsen, bij deze dus. Ik zal het bericht eerst plaatsen en daarna aanvullen om te voorkomen dat net als een paar dagen terug anderhalf uur werk verdwenen is:).

Vanuit Nairobi zijn we 2 weken geleden alweer vertrokken naar Masai Mara. Masai Mara staat bekend om de gnoetrek. De rit er naartoe was fantastisch mooi. Eenmaal de stad verscheen achter een berg The Great Rift Valley. Deze slenk (vallei) beslaat Ethiopie, Kenia en Oeganda. In deze vallei bevinden zich een paar slapende vulkanen als Mt Longonot en Mt Suswe. Dit panorama is bepaald niet een straf. Dichterbij de Mara zagen we een gnoetrek met veel stofwolken als gevolg. Dat geeft echt een fotogeniek beeld. Eenmaal de Mara binnenrijdend begon het flink te onweren en werd besloten dat de eerste nacht kamperen een overnachting in klein houten huisje werd.

De volgende ochtend stond de eerste game drive op het programma. Wederom veel gnoe's mogen zien en nadat we een kudde zebra's hadden bekeken werd ons de vraag gesteld of we verder wilden rijden, omdat onze chauffeur Wanjohi te horen had gekregen dat er vlakbij wel iets beters zat. Natuurlijk werd hiermee ingestemd en de safari vervolgd met: "Let's go to the lions!" Bij de leeuwen stond ons een grotere verrassing te wachten. De toeristen in de inmiddels met grote getalen gearriveerde jeeps en busjes stonden met hun camera's op de boom voor de parende leeuwen gericht. Eindelijk heb ik dus een luipaard kunnen zien. Dat geeft toch wel een kick. De big 5 is voor mij dus nu compleet. Na een uur verblijf bij deze katachtigen hebben we nog wat olifanten gespot. In de middag werd nog een game drive gedaan zonder te veel bijzonders, behalve een aantal nijlpaarden in een zijtak van de Mara Rivier.

Greetz,
Maarten

• 22 September 2011 - 19:23

Marieke:

klinkt goed. Ze bestaan dus toch :P

• 23 September 2011 - 08:16

Bert En Anke:

Zo te zien genieten met grote G. Hou nog even vol, 't is voorbij voor je er erg in hebt. Tot donderdag!