Riooooooo de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Maarten Brink - WaarBenJij.nu Riooooooo de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Maarten Brink - WaarBenJij.nu

Riooooooo de Janeiro

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

11 Juli 2005 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hallo leute,

Reis is zonder vertraging verlopen. Zelfs nog een uur eerder aangekomen in Rio. Helaas, is het weer een beetje wisselvallig!

Bij aankomst was het de bedoeling het Christusbeeld te bezoeken, maar die was met zijn hoofd in de wolken;-). Dus maar direct door naar het hotel. Kennisgemaakt met de anderen in de groep. Moet toch eerlijk zeggen dat zo alleen reizen erg spannend is, je weet totaal niet wat je te wachten staat. Maar de groep is zeer leuk, divers. En inderdaad leuke meiden (rond de 21!!!). Zit een gezin bij bestaand uit pa, ma en de 4! kinderen. Ja zoonlief was geslaagd en die mocht ff kiezen: of Brasil of de VS:-). En voornamelijk veel mensen die wel meerdere uithoeken van de aarde gezien hebben.

De reisleider woont zelf ca. 5 jaar in Rio en weet dus alle plekken wel te vinden. Zaterdag en zondag dus vooral aan cultuur gedaan. Zatermiddag eerst naar een kilorestaurant geweest, bord pakken en erop smijten en zien of je het lust en je betaald voor het gewicht. Inmiddels was Jezus weer met zn hoofd uit de wolken, dus daar een bezoek aan gebracht. Alles rondom het Christusbeeld lijkt verdomd veel op Valkenburg, maar t is zeker de moeite waard. Het uitzichht was super (en superhoog). Echt een wereldstad Rio!! Vervolgens de Jardim Botanica bezocht. Je moet toch wat; prachtige aapjes gezien (ja ik liep er ook;-)). Daarna zijn we met onze reisleider nog even in de avond de Copacabanaboulevard opgegaan. Even caipirinha drinken, heerlijk. Wel wat koud (het weer dan), maar toch je kan met korte broek zitten s avonds.

Zondag waren ook weer alle neuzen dezelfde kant op. Michiel (de reisleider) had een excursie geregeld met 5 highlights van Rio, dus voor ieder wat wils. Eerst natuurlijk de Suikerbroodberg op geweest, daar begon de zon te schijnen. Ook hier weer prachtig uitzicht. Vervolgens via de wijken Flamengo en Botafogo (ook bekend vanwege de voetbalclubs) gereden, op zondag is echt iedere Carioca (inwoner van Rio) op straat. Veel voetbal, fitness en hardlopers. De straten worden dan ook afgezet zodat de inwoners daar een balletje kunnen trappen etc.. Aan de overkant van de baai een musuem van de wereldberoemde architect Oscar Niemeyer geweest in Niteroì. Was een grappige tentoonstelling van moderne kunst. Daarna zijn we naar het Maracana stadion gereden. Binnen was het jammergenoeg volledig afgebroken (nee geen Marokkaanse supporters) i.v.m. de verbouwing voor de Panamerikaanse Spelen in 2007. Maar hetgeen wat je zag was toch immens groot. Heb daar even een shirt van Vasco da Gama gekocht, het was namelijk de bedoeling om 's avonds met een paar reisgenoten naar de wedstrijd Vasco-Internacional te gaan, maar t was gisteravond niet al te best weer zullen we maar zeggen. Daarna nog een bezoek gebracht aan een sambastadion en een kathedraal, eveneens ontworpen door Oscar Niemeyer.
Michiel had toen voor de gehele groep een tafel in een restaurant gereserveerd. Dat was echt schitterend. Je hebt hier restaurant waar je onbeperkt kan eten. We waren vooraf al gewaarschuwd dat de obers daar snel aan je tafel. Het is namelijk een soort buffet en daarna komen ze af en aan lopen met allerlei vleesspiesen. Heerlijk lamsvlees in mintsaus gegeten (echt een aanrader voor de kerst) en allerlei andere soorten vlees. Ik heb de kippenhartjes maar laten gaan.

Vanochtend in de lift stond dat het vandaag zou regenen. Shit happens, maar Rio bezoeken en niet op de Copacabana geweest zijn is tuurlijk vloeken in de kerk. Loop het hotel uit: strak blauwe hemel, graadje of 26!! Mensen het is hier echt fantastisch!! De Copacabana is echt prachtig!! Natuurlijk heb ik mezelf op de foto laten zetten. "Helaas" vertekt over een klein halfuur onze bus naar Parati, er is in Rio echt nog zoveel meer te doen.

Bedenk net dat ik nog wat vergeten ben, maar dat is voor de volgende episode. Tijdslimiet is bijna op en de foto´s volgens later.

En zoals de Brazilianen zeggen: Tschau!!

Groet,
Maarten

P.S. Bedankt voor alle reacties en werkse!!

• 11 Juli 2005 - 15:10

Johan:

Zo te horen heb je daar een goeie start gemaakt.
    Lekker weertje zo te horen en een gezellige reisgroep begrijp ik al.
    En nu achter die meiden aangaan hè;)
    Gr.
    Johan

• 11 Juli 2005 - 16:32

Stefan:

Wat doet een Nederlander in Brazilië.
    Amusseer je daar in ieder geval super goed en hopelijk ben je er snel met meer nieuws.
    Groetjes

Stefan

• 11 Juli 2005 - 17:58

Hanneke:

Klinkt niet verkeerd Maarten!
    Leuk je zo te kunnen volgen, geniet er van en heel veel plezier!!!
    Groetjesssss

• 11 Juli 2005 - 18:10

Bert En Anker:

Hé, leuk dat het zo'n goeie groep is. Aan je verhaal kunnen we merken dat je het geloof ik wel naar je zin hebt.
    Tussen 2 haakjes (ik mezelf per ongeluk uit je mailinglist verwijderd, voeg me weer ff toe).
    Nog veel plezier verder en veel mooi weer!!

• 11 Juli 2005 - 21:18

Rob:

Jammer dat het weer nog niet zo meewerkt dat is natuurlijk omdat het daar nu winter is al zou je het niet zeggen natuurlijk. Veel plezier nog en we willen veel foto's zien.

• 12 Juli 2005 - 06:30

Elly:

He maarten, Ik zit nu achter mijn pc'tje om jou leuke verhalen te lezen. Zo te lezen heb je het goed naar je zin!! Hier op de werkvloer begint ook weer lekker warm te worden!

Nog heel veel plezier en geniet ervan!

• 12 Juli 2005 - 06:43

Ylva:

Lekker dan, zitten wij hier saai achter onze pc's, maak jij ons ff jaloers. Klinkt goed man! Geniet ervan! (En probeer die meisjes van 21 op de foto te zetten, dan kan Marijke alvast kijken of het wat is!)

• 12 Juli 2005 - 08:13

Jeroen:

Mooie dingen maarten ! Zeker weten. Gelukkig heb je een toffe groep, maakt het allemaal een stuk aangenamer. Veel plezier in de volgende plaats. We wachten het verslag van onze verslaggever op locatie weer af !!

Greetz,

Jeroen

P.s: In italie zeggen te toch Tschau ?? oww das Ciao !! Laterzz

• 12 Juli 2005 - 08:45

Joyce:

"dat kun je leuk vinden, dat kun je niet leuk vinden.... dat maakt niet uit. Het is Zooooooo"

Geniet ervan Maarten dat doen wij hier ook in onze eigen sauna.

Heb je een kamer voor jou alleen of zitten die meisjes van 21 bij jou ingedeeld?

• 12 Juli 2005 - 09:05

Deez:

hey taart, ik ben superjaloers op je maar super blij voor je. geniet van elk moment, meestal blijven de kleine dingen het meetste hangen. en wees niet zuinig met foto's maken, beter te veel dan te weinig, je krijgt er spijt van als je het niet doet!! ik denk aan je, xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx dezy

• 12 Juli 2005 - 11:21

Raymond:

Hey Maarten .... hehe zo te zien heb je het aardig naar je zin ;) houden zo he.. Ik hoop voor je dat de temperatuur ook ffies wat omhoog gaat het is wel de bedoeling dat je bruin terug komt he :p hehe...
    Veel plezier verders en tot laterzz.

• 12 Juli 2005 - 11:29

Iris:

Wow klinkt echt geweldig! om jaloers van te worden....ben benieuwd hoe het verder loopt (ook met de dames natuurlijk ;). Geniet er lekker van en hopelijk kunnen we de volgende keer foto`s zien. CU Iris

• 12 Juli 2005 - 17:38

Angela:

Hoi Maarten, leuk zeg wat je allemaal daar doet! Weetje, is het een idee om te reageren op wat wij allemaal willen weten? Geen kritiek hoor, maar Karin reageerde altijd op vragen van ons. ;-) Ik ben benieuwd wat je verder allemaal meemaakt. Groetjes!!