SimCity - Reisverslag uit Beijing, China van Maarten Brink - WaarBenJij.nu SimCity - Reisverslag uit Beijing, China van Maarten Brink - WaarBenJij.nu

SimCity

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

30 September 2006 | China, Beijing

Hallo lieve mensen,

Tijd om een berichtje te plaatsen. Ben nu echt in immens grote stad. Toen we hier gisterochtend richting het vliegveld vlogen leek het in de verte net SimCity. Allemaal kaarsrechte banen, energiecentrales, gebouwen die loodrecht omhoog staan, de parkjes hier zijn aangelecht. In het vliegtuig heb ik geen oog dichtgedaan, althans wel dicht, maar niet geslapen. Was ook onmogelijk met wat irritante Oostenrijkers en Italianen om je heen die het nodig vonden om 's nachts hele verhalen aan elkaar te vertellen. Maar ik was niet de enige die last van had. In Beijing aangekomen stonden Stephanie (onze reisbegeleider) en Wang (onze gids die zich voorstelde als Jerry) op ons te wachten. Stephanie had reeds lunch voor ons geregeld. Dat was echt uitstekend, lekker met een small Beijing Beer erbij (lees 600ml;)). Vervolgens zijn we met het gammelste busje uit de stad naar The Red Theatre en hebben daar een fantastische Kung Fu voorstelling gezien. Tenminste tussen de dutjes door;). Ben een paar keer voor een paar seconden weggeweest. En ik dacht nog laat ik maar niet zeggen dat ik een paar keer een dutje deed, maar ik was inmiddels gesnapt door m'n naaste buurtjes die aangaven dat ik niet de enige was; zeg maar gewoon de hele groep :).
's Avonds zijn we naar het Tianmen (Plein van de Hemelsvrede) geweest. Ik heb werkelijk nog nooit zo'n groot plein gezien, erg mooi. In verband met de nationale feestdag morgen waren er allerlei activiteiten en tentoonstellingen en 't was ook ontzettend druk met heeeeeeeel veeeeeel Chinezen. Waar je ook helemaal gek van werd zijn de vliegers die je daar ziet en die te koop aangeboden krijgt: 'Sir, wanna kite? Is velly beautiful!'. Via een hutong (oude stadswijk) zijn we naar restaurant gelopen waar Stephanie wel vaker komt. Kregen we daar enkele hapjes. Bijzonder lekker moet ik zeggen. Wat trouwens opvalt aan zo'n grote stad als deze is dat je bijna nergens afval op straat ziet (zelfs niet in de hutongs) en er wonen hier toch al gauw 13 miljoen mensen.

Vandaag (zaterdag) zijn we 's ochtends naar de Chineze Muur nabij Mutuanyiu geweest. Je ziet maar een klein stukje, maar 't is wel indrukwekkend. Natuurlijk ook een stuk over de Muur gewandeld. Helaas zat 't weer ons niet mee, een beetje heiig, maar nog was de omgeving schitterend.

Morgenavond om half 7 gaan we naar het treinstation. Dan al? Ja dan al. En vertrekken we naar Xi'an per nachttrein. Ik heb inmiddels begrepen dat we het echte China donderdag al uit zijn. Dus veel berichten zullen er niet komen. Maar ik zal jullie berichten als het kan.

Tot over 3 weken en grote groet,
Maarten

P.S. Pa, hetgeen wat in de auto onderweg naar Schiphol viel was mijn mobieltje. Zou je het nummer kunnen mailen naar m'n hotmail.

  • 30 September 2006 - 09:48

    Angela:

    Hoi Maarten, jij begint steeds meer van de wereld te zien he! Ik hoor nog wel wat je nog meer beleefd hebt. x Angela.

  • 30 September 2006 - 11:36

    Hanneke:

    Leuk Maarten dat ik je weer kan volgen!
    Beeldend geschreven....
    Wat zal je veel te zien krijgen de komende weken.
    geniet er van en hopelijk volgt er weer vlot een verslagje.
    Groetjes...

  • 30 September 2006 - 12:00

    Mike:

    Hi Maarten!
    Klinkt erg indrukwekkend allemaal, leuk hoor!
    Ik ga vanavond lekker naar de Canarische eilanden, kijken wie er bruiner is over drie weken...
    Geniet er lekker van en ik hoop nog wat te lezen.
    xxx Maaike

  • 30 September 2006 - 16:45

    Raymond:

    Hey Maarten,

    Hehe wereldreiziger... Zo te zien is deze vakantie weer echt iets voor jou :)... Ook al tegen takken aangereden ;)...??
    Nog heel veel plezier daar in China enne tot snel...

    Groetjes Raymond

  • 01 Oktober 2006 - 14:35

    Dennis:

    Maarten kerel, ik lees dat je het weer goed voor elkar hebt daar, het klinkt allemaal goed! Vandaag was natuurlijk de belangrijke wedstrijd he, 2-3, mijn oom zat naast Ton, laten we zeggen we hebben genoten, euh, Joop mijn oom en ik dan he, ow ja en het uit vak!!!!!

  • 02 Oktober 2006 - 06:04

    Marijke:

    Hoi Maarten

    Maarten, leuk om weer een berichtje van je te ontvangen en ik je weer kan volgen op jouw reis. Geweldig wat je allemaal meemaakt. Zoveel van de wereld te zien, geweldig hoor.

    Groetjes Marijke

  • 02 Oktober 2006 - 07:10

    ISABELLA:

    HE MAARTEN ZO NU AL TE HOREN IS HET EEN GIGA VAKANTIE, GENIET ERVAN EN
    TOT OVER DRIE WEKEN, VEEL
    PLEZIER, GR ISABELLA

  • 02 Oktober 2006 - 07:39

    Joyce:

    He Maartje, en ik maar denken dat Arcen een mooie plaats is, haha.
    Geniet ervan en let goed op jezelf.

    Hoe is het met Arie, Truus en Kees?

    Wat zondag betreft, niet leuk om te zeggen maar ondanks goed spel van onze FC was het een verdiende uitslag.

    Toedeloe,

  • 02 Oktober 2006 - 13:43

    Claudia:

    Hey Wereldreiziger,

    Je bent gelukkig goed aangekomen zo te lezen. Geniet heel veel van je vakantie, want je weet, te tijd vliegt voorbij.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Reisverslagenblog van mij

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 100115

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 31 December 2080

Overige

13 Februari 2024 - 05 Maart 2024

Thailand & Laos met m’n Japan-vrienden

29 Oktober 2022 - 19 November 2022

Pura Vida!

07 Oktober 2018 - 21 Oktober 2018

Zeg Konnichi wa tegen Japan

09 September 2016 - 26 September 2016

Terug naar zuidelijk Afrika

10 December 2013 - 25 December 2013

Bijtanken tussen de rijstvelden en vulkanen

30 November 2013 - 07 December 2013

Het Sprookje van Duizend-en-één nacht

28 Maart 2013 - 12 April 2013

Als de zon niet naar mij toekomt...!

06 September 2011 - 29 September 2011

Mzungu in Oost-Afrika

01 September 2009 - 25 September 2009

Cape Town to Vic Falls

18 April 2008 - 27 April 2008

SCOTLAND!

17 Januari 2008 - 30 Januari 2008

Op vakantie tussen de bejaarden

17 Oktober 2006 - 23 Oktober 2006

"Uitrusten" in Nepal

07 Oktober 2006 - 16 Oktober 2006

Spiritualiteit en hoogte(ziekte;-))

29 September 2006 - 06 Oktober 2006

Muren en pandaberen

17 Augustus 2006 - 19 Augustus 2006

Weekendje Kontich

08 Juli 2005 - 31 Juli 2005

Boa Viagem a o Pais Maravilha!

17 September 1980 - 30 Maart 2004

Verleden

Landen bezocht: