Skye is the limit - Reisverslag uit Oban, Verenigd Koninkrijk van Maarten Brink - WaarBenJij.nu Skye is the limit - Reisverslag uit Oban, Verenigd Koninkrijk van Maarten Brink - WaarBenJij.nu

Skye is the limit

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

24 April 2008 | Verenigd Koninkrijk, Oban

Hallo allemaal,

Groeten vanuit Oban. Verrassend leuk stadje, groter dan verwacht.

Bij het vorige bericht eindigde ik dat we wellicht Loch Ness gingen bezoeken. Klopt, inderdaad bij Loch Ness geweest. Is Loch Ness zo bijzonder? Nou nee, schijnt het diepste meer te zijn, maar dat zie je niet van de buitenkant:). Je blijft wel turen over het meer om te zien of je Nessy kan zien, maar ook ons is dat niet gelukt.
Des te bijzonderder is Skye. Hier zijn wij dinsdag geweest. Skye is een redelijk groot eiland voor de kust van Schotland. Met de auto was het circa 1 tot anderhalf uur rijden naar Mallaig, over the Road To The Isles; volgens velen de mooiste route in Schotland (en met recht!). Vanuit Mallaig zijn we per veerpont naar Skye gevaren. Gelukkig brak daar het zonnetje door. De rest van de dag zijn we over Skye geraced:D. Skye kan je niet in een woord beschrijven, onbeschrijvelijk mooi en zeker met stip in de top-5 van mooiste plekken waar ik ooit geweest ben terechtgekomen. Zal mede te maken hebben met het zonnetje dat overvloedig scheen, met de Cuilins (gebergte op Skye) op de achtergrond was dat een prachtig panorama. Bij de Talisker Distillery heb ik voor het eerst echt een whisky gedronken (althans genipt;)). Het kan mij niet echt bekoren, maar goed ieder zijn eigen afwijking (sorry Pascal:)). Helaas zijn we niet in Uig geweest, de naam alleen al was aanlokkelijk, maar dat was ietwat te ver om nog naar toe te rijden. Aan het eind van de middag zijn we over de Skye Bridge (wat volgens de kaarten een tolweg is, maar dat is inmiddels opgeheven) gereden, op weg naar Eilean Donan Castle. Dit kasteel is het meest gefotografeerde kasteel van Schotland. Pascal heeft naar eigen zeggen weer 50 foto's aan dit palmares toegevoegd. Echt een prachtig kasteel, door mij van vele kanten gefilmd:). De route terug naar ons huisje was ook geen straf, niet zo mooi als de Road to the Isles, maar doet er niet veel voor onder.

Woensdag, gister dus, begon de dag met lichte regen. Maar de rest van de dag was het opengetrokken. In de middag naar Glen Nevis gereden, de vallei achter Ben Nevis, om daar de bergen in te trekken. Een makkelijke route langs de ene kant de helling van de bergen en de andere kant een van de vele watervallen brengt je bij een plateau. Op dit plateau kan je kamperen als je wil, absoluut een aanrader. Ingeklemd tussen de bergen en uitzicht op een immense waterval, erg mooi.

Vandaag is het weer slecht. Op weg naar Oban, in het Keltisch An t-Óban, kwam het met bakken uit de hemel. Eenmaal in dit stadje is het gelukkig nu droog. Zometeen zullen we een bezoek brengen aan de Oban Distillery, ook hier zal ik wel een glaasje meedrinken. De rest van de dagplanning weten we nog niet. Als het maar droog blijft:)!

Voor de rest is het me opgevallen dat ze op de andere kant van het wegdek heel vaak fan zijn van MOLS...

O ja, Roy Bridge heet in het Keltisch: Drochaid Ruaidh.

Tijd raakt bijna op dus...

Greetz,
Maarten, Pascal & Marieke

• 24 April 2008 - 12:30

Willetje:

Jullie zijn goed bezig daar met zn 3en!
    Geniet ervan, ik zal duimen voor goed weer!!

xxx

• 25 April 2008 - 17:43

Bep En Piet:

MOLS, de voetballer (nu bij Fijenoord)?? Of SLOW?? Een doordenkertje dus. De whiskey in Oban is echt heel goed volgens Piet, ik vind het vreselijk. En hoe vond jij hem?
    Mooi weer en een goede terugreis,
    groeten. Ik krijg overigens wel heel veel zin om weer naar Schotland te gaan na jouw verhaal.....

• 29 April 2008 - 19:22

Angela:

Leuk om je verhalen te lezen. Nu ng wat foto's!