Grazie Sicilia - Reisverslag uit Giardini Naxos, Italië van Maarten Brink - WaarBenJij.nu Grazie Sicilia - Reisverslag uit Giardini Naxos, Italië van Maarten Brink - WaarBenJij.nu

Grazie Sicilia

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

23 September 2018 | Italië, Giardini Naxos

Buon giorno,

Op de valreep dan toch nog een verslag vanuit Sicilië, het vliegveld van Catania welteverstaan. Daar waar we blijkbaar 4 dagen geleden ook hebben gestaan, maar door alle activiteiten inmiddels als 4 weken geleden aanvoelt.

Als gezegd is onze trip donderdag begonnen. Direct na aankomst werden we naar een restaurant in een klein kustplaatsje gereden, alwaar er alcoholisch als non-alcoholische versnaperingen waren. Een beetje in de zee zwemmen was ook een mogelijkheid. In de middag werd een mooi lunchbuffet uitgeserveerd. Daarna helaas nog wat vrije tijd over om wat te drinken of te zwemmen. Zonnen ging lastig vanwege een donker wolkendek met wat onweer.
Rond 4 uur aangekomen in onze hotel om ons op te frissen en te prepareren op het diner om daarna in bussen naar het pittoreske plaatsje Taormina te gaan. Dit ligt bovenop een rots en blijkbaar een zeer gewilde plek om te trouwen. Het moet gezegd: het kerkje is prachtig. Zelf hadden we hierop een goed uitzicht, ons eerste etablissement voor wat drankjes was gelegen aan hetzelfde plein, langs een trap. Na wat wijn en cocktail iets verder naar boven gegaan voor de volgende verrassing: zelf pizza’s maken! Eerst een demonstratie van een gevolleerde pizzabakker en daarna tafel na tafel je eigen pizza bakken.

De volgende dag vroeg opgestaan voor een leuke excursie, zelf had ik gekozen voor tubing. Met een band over de rivier genaamd Alcantara met stroomversnellinkjes en één serieuze waterval. Erg leuk om te doen, het was vooral relaxen.
Het volgende onderdeel was een surprise: lunch, maar op welke locatie was voor iedereen onbekend. Vanaf het tubing was het nog een behoorlijk eind rijden, eerst terug naar de kust om vervolgens door schitterende Siciliaanse plaatsjes naar een wijnboerderij te rijden. Ontzettend lekkere 3-gangen lunch met passende wijn mogen meemaken en een dessert met bijpassende dessertwijn in de wijnkelder van Barone di Villagarda. Daarna was er een gastspreker uit de muziekwereld. Hij vertelde hoe zij bij het Koninklijk Amsterdams Concertgebouw te werk gingen. Zeer interessant om aan te mogen horen. Gelukkig was al dit gebeuren binnen, buiten regende het behoorlijk.
Eind van de dag werden we verwacht in de tuin van het hotel om daarna bij het strand op vissersbootjes te klimmen. Onder het genot van champagne en nootjes voeren we naar het haventje van Giardini Naxos waar er uiteraard weer in een restaurant gegeten werd. Daarna werd de dansvloer geopend, pas toen de foute nummers uit de jaren ‘80 en ‘90 uit de boxen kwamen ging het goed los :)....

Gisterochtend stond een bezoek aan de Etna op het programma. Verdeeld in groepjes van 6 zijn we met jeeps naar boven gereden. Na het passeren van het skistation van Etna werden we getrakteerd met kop koffie en diverse koekjes, daarna vertelde een gepassioneerde Duitse vulkanoloog met veel gevoel voor drama en humor (da’s vrij knap) een mooi verhaal over het observeren en het gedrag van Etna en de gevolgen van uitbarstingen. Begin vorige eeuw bestond Etna uit 1 krater, tegenwoordig zijn het er 7. Daarna ging de tocht verder off-road. Dwars door versteende lava van de uitbarsting in 2002. Hoe hoger we kwamen hoe bewolkter het werd. Helaas voor ons bovenop geen gehoopte fantastisch uitzicht, desalniettemin was het indrukwekkend. Op de terugweg stond een hele mooie surprise op het programma; we verlieten de hoofdweg en reden een klein stukje een bospad op waarna we uit moesten stappen. Een heerlijke picknick was geregeld met een fles wijn erbij en koffie of toe als dessertje. Als ik overal op terugkijk was dit het mooiste van een hele mooie trip. Na deze pickwicklunch werden we teruggereden naar ons hotel om ons op te frissen voor onze laatste diner op Sicilië. Wederom werden we naar het pittoreske Taormina gereden om in een tuin op de binnenplaats van het restaurant een te dineren. Hier werd de bedankspeech gedaan en na het verwerken van een limoncello kwamen ‘s nachts weer terug in het hotel en is dit bedrijfsuitje tot een einde gekomen.

Grazie Sicilia, op naar een volgend avontuur!

• 23 September 2018 - 17:21

Angela:

Leuk om te lezen wat je mee maakt! Geniet van je vakantie! X Angela.

• 23 September 2018 - 18:54

Bert:

Ik zie net dat je dagboek bijna 80.000 keer is bekeken! Dat wordt nog wat als je je volgende reis gemaakt hebt

• 28 September 2018 - 13:03

Fenny:

Zoals ik het hier lees heb je geweldig genoten. Nu op naar Japan